Nasza metodyka

Jak uczymy?
W Papudze wiemy jak ważne jest rozbudzenie w dzieciach zamiłowanie do nauki języków obcych. Naszym celem jest aktywne i swobodne porozumiewanie się w języku angielskim i hiszpańskim.
Jak uczymy?
- pomysłowo, dynamicznie i przede wszystkim z pasją.
- poprzez gry edukacyjne i zabawy ruchowe, muzyczne i plastyczne.
- śpiewamy, tańczymy, rymujemy, gotujemy, słuchamy bajek i opowiadań.
- uruchamiamy zmysły: dotyk, węch a nawet smak.
- aby dzieci rozumiały słownictwo nauczyciel używa obrazków, mimiki, tonu głosu i gestykulacji.
- uczymy wykonując prace manualne - nauka poprzez działanie (farby, masa solna, plastelina, glina, krepa).
- bawimy się kolorowymi obrazkami, planszami, układamy puzzle, budujemy z klocków.
- bawimy się w teatr, rozbudzamy wyobraźnię. Dzieci oglądają przedstawienia kukiełkowe, przebierają się w stroje, odgrywają scenki.
- starsze dzieci uczymy pisać – pisząc, czytać – czytając, mówić – mówiąc.
- wiedza przychodzi naturalnie i bezstresowo!
Jakie metody stosujemy w pracy z dziećmi?
Metoda komunikacyjna
- kształcimy wszechstronną sprawność językową.
- dla nas język to narzędzie komunikacji: dawania i otrzymywania informacji.
- nauczany materiał językowy ma odniesienie do konkretnych sytuacji życia codziennego.
- Używamy autentycznych materiałów do słuchania i czytania (gazety, ulotki, programy telewizyjne).
- ćwiczenia wykonujemy tak, aby uwzględniać wiek, potrzeby i zainteresowania dzieci.
- czytamy dialogi z podziałem na role, odgrywamy scenki, jak w prawdziwej komunikacji.
- Pokazujemy dzieciom, że język służy załatwieniu konkretnych spraw w otaczającym świecie.
Metoda naturalna
- zakłada wyeliminowanie stresu i lęku przed popełnianiem błędów.
- uczeń zaczyna od przyglądania się mimice, gestom rozmówcy, mówi dopiero gdy jest gotowy.
- najważniejsze jest rozumienie ze słuchu.
- w nauczaniu wykorzystuje się wrodzone umiejętności każdego dziecka i wiedzę o jego możliwościach. Dzieci nauczyły się języka ojczystego poprzez wykonywanie tej czynności, a więc także nauczą się czytać – czytając i pisać – pisząc.
TPR - Metoda reagowania całym ciałem.
- celem metody TPR jest uczynienie procesu uczenia bardziej przyjemnym, a mniej stresującym.
- bazuje na sposobie w jaki dzieci przyswajają język ojczysty. Na początku dziecko wchłania język, nie będąc jeszcze w stanie mówić. Dopiero w późniejszej fazie dziecko jest w stanie spontanicznie reprodukować język/mowę.
- dzieci uczą się słuchając wydawanych w języku angielskim poleceń, obserwują ich realizację, a następnie reagują na te polecenia poprzez wykonanie odpowiedniej czynności ruchowej.
- uczeń naśladuje całym ciałem co mówi nauczyciel, po tym etapie zaczyna mówić. Najpierw uczeń ma zrozumieć język, aby potem móc się nim posługiwać.
WYŚLIJ ZAPYTANIE
Wypełnij formularz i wyślij do nas zapytanie
Wypełnij formularz »
Wypełnij formularz i wyślij do nas zapytanie